August!

Jillian here. Can you believe it’s already August and will be in the double digits of August tomorrow? Where is the time going?

I have completed (with my editor) edits on my newest book which will be under my other name. I hope to make a series of this one, but I am having a dickens of a time figuring out a cover plan. I used a lot of local places in the story and lots of local ghost lore with the historical buildings and areas being visited by the heroine. I don’t want a cluttered cover and am not sure about the new covers out there for cozy mysteries and so I am just at a standstill with the book. Gotta figure it out! LOL!

My mom and sister both are August babies so I actually went out shopping (!) for their gifts last week. I am not a shopper at all so this was big.

Premier league football (soccer for the USA crowd) has started back and I am cheering on the Liverpool team as I have for over 20 years.

The air conditioning has been out at my office and we are sweltering. Have had my fans going and windows open– a small breeze is always an “ahhh” moment. We have had two estimates for a new unit and waiting on a 3rd. Over $8,000.00 is what we’re looking to have to spend. UGH! But it has to be done. We’ve had some rain too so that helps cool it off. It’s decision time, though.

The best news of the month is that my husband will finish his cancer treatment this week and we can’t wait for him to ring that bell on Friday. We have kept it on the down-low on FB as he didn’t want all his extended family to tell the whole town where he is from. A small town in Alabama where he only had 18 people in his graduating class. He hates even when his sisters call to check on him so he sure didn’t want the whole town to know. 🙂 (and I’ve now told the whole blogger-verse!)

Happy August to all!

My Sweet Baboo!

10 responses to “August!

  1. Congratulations on finishing the treatments. I know it affects you all. And, wow that little guy is growing. Great picture.

  2. YAY! I’m so glad hubby is looking at the tail end of the cancer treatments! Always a good moment.
    And your sweet Baboo. How fast he’s grown already!

    • I agree about the treatments,  For the longest time, he refused to even say they were getting to him but he finally admitted it last week. He is a do-er and it has been really hard for him to slow down.   Yes, Sweet Baboo is getting so grown up.  And such a personality he has.  So fun. 

  3. Jillian, I’m soooo glad to hear your husband is almost done with his cancer treatment. Not fun to go through, but worth it. I’m hoping for great test results from here on out for him. And your grandson is getting soooooo big? Where did little baby Baboo go? Wow. He’s adorable.

    • Thanks Laurie. He’s glad to but said he wouldn’t do it again if the results aren’t good so that worries me. Hoping for good and thanks for the good wishes. And yep, Sweet Baboo is getting big too fast. He is a cutie.

  4. Cheers to good health, and creative artwork for your book!
    Best summer wishes!

  5. Oh, Jillian. I am so pleased your husband’s treatment is coming to an end. Ring that bell hard and loud as it must have been very worrying for you and your family. Your book series sounds fascinating. Am sure you will settle on the cover soon. I’m in a similar position regarding the cover for the next in my series too. Sweet Baboo is certainly a cutie. They grow too fast. 🙂

    • Thanks Kit.  It was a long journey. He rang the bell almost off the wall and told them he wasn’t going to drop his drawers for them ever again.  LOL!    Hope you find your cover idea soon. I am sure it will be awesome.  Thanks for the good wishes on mine. Sweet Baboo is super sweet and I’m glad you think he’s cute, too.  Happy August!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s